2019. ápr. 16.

Tovább erősödik a magyar bor presztízse Japánban

Az Ital Magyarország meghívására érkezett 5 főből álló japán küldöttség pár napos magyarországi tartózkodása során bejárta a tokaji, szekszárdi és villányi borrégiót. Az itt tartózkodás célja volt, hogy jobban megismerkedjenek a magyar borkészítés sajátosságaival.

A 20.000 példányban megjelenő japán Wine What magazintól 3 újságíró érkezett. A magazin jövő havi kiadásában megjelenő 12 oldalas Magyarország bemutató célja az, hogy olyan impulzusokat kapjanak a japán fogyasztók, amik felkeltik az érdeklődésüket Magyarország és a magyar borok iránt, és ami reményeink szerint a magyar bor vásárlására ösztönzi majd a fogyasztókat.

További 2 fő érkezett a Kokubu Japán kereskedő cégtől. A Kokubu céggel régóta van együttműködésünk és az új piaci helyzettel reméljük, hogy tovább tudjuk erősíteni a jelenlétünket a Japán piacon.

A program során a küldöttség ellátogatott a tokaji Budaházy Fekete kúriába. Itt Dávid Rémusz vezetésével megnézték a különlegesnek számító pincerendszert, majd a Szent Tamás pincészetnél dűlőtúrára mentek. A Szent Tamás borok nem voltak ismeretlenek a küldöttség tagjainak, mivel ezek a borok már megtalálhatóak Japánban. Másnap a Takler Pincészetnél ifjabb Takler Ferenc

segítségével megismerték a szekszárdi pincészetet és borokat. Villányban a Bognár Pincészetnél a Villányi válogatást kóstolták végig a résztvevők.

Az utolsó napon budapesti városnézés következett, a Deák Street Kitchen-ben eltöltött vacsora során Sutus Attila sommelier csatlakozott a vendégekhez, aki mesélt nekik a magyar borvidékekről és a magyar borpiac helyzetéről.

Összeségében elmondható, hogy a pár napos itt tartózkodás során a japán küldöttség jobban megismerte a magyar borokat, és olyan impulzusokkal és tudással tértek haza, mellyel hazájukban hosszú távon fent tarthatják az érdeklődést a magyar borok iránt.

Továbbiak