A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Részletek OK!

Kutatás készült a cukor- és édesítőszer-fogyasztási szokásokról

indexImageKutatás készült a cukor- és édesítőszer-fogyasztási szokásokról

Cukorbevitelük kordában tartására sokan a cukormentes termékeket hívják segítségül, ám azzal viszonylag kevesen vannak még tisztában, hogy például az üdítők esetében a cukormentes italok egyúttal kalóriamentesek is.

A hazai vásárlók nem biztosak abban, hogy egy cukormentes üdítő vajon kalóriamentes is egyben, pedig a nagy többség számára fontos mind az élelmiszerek cukortartalma, mind a napi cukorfogyasztás kontroll alatt tartása – egyebek közt ez is kiderült abból a reprezentatív, országos kutatásból, amely a Coca-Cola Magyarország megbízásából készült el. Saját bevallásuk szerint a válaszadók háromnegyedét befolyásolja vásárláskor, hogy a megvenni kívánt élelmiszereknek mik az összetevőik. A megkérdezettek kétharmada számára fontos az adott termék cukortartalma, de több mint felük figyelembe veszi a színezék- és szénhidráttartalmat is. A legtöbb vásárlót (a válaszadók közel háromnegyedét) az befolyásolja, van-e a kiválasztott termékben tartósítószer.

Az élelmiszerek cukortartalmánál is fontosabb a hazai fogyasztók számára az, hogy odafigyeljenek a cukorbevitelükre, a válaszadók mindössze tizede nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. Azok, akik odafigyelnek a bevitt cukor mennyiségére, többféle stratégiát alkalmaznak a cukorbevitel kordában tartására. A legtöbben ezt úgy oldják meg, hogy odafigyelnek az elfogyasztott élelmiszerek cukortartalmára, sokan választanak cukormentes terméket és csak 10 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem fogyaszt cukrot. A kutatás egyik érdekes eredménye, hogy bár a hazai fogyasztók háromnegyede jól tudja, hogy minél több cukrot tartalmaz egy adott élelmiszer annál nagyobb a kalóriatartalma, az üdítők esetében mintha elbizonytalanodnának. Azt ugyanis, hogy az üdítőitalok esetében a kalóriamentesség egyben cukormentességet is jelent-e, vagy fordítva, azaz a cukormentesség egyenlő-e az energiamentességgel, viszonylag kevesen tudják.  

 

Forrás: termekmix.hu

Ossza meg ismerőseivel!

04forgalmazott márkáink